söndag 24 juli 2011

Hembygdsparken och nyfrillad

I torsdags var planerna egentligen att ha stuckit iväg till äventyrslandet i Halmstad med grannarna, men vädrets makter ville annat. Vi valde att istället köra bilarna till Ängelholm och hembygdsparken och det blev precis lika kul det med. Jag och Ida åkte linbana så det gnistrade om oss nästan medans syrran vallade mamma mellan alla djuren och den stora rutschkanan som hon själv åkte si så där 50 gånger. En liten tur i hästvagnen blev det oxå för oss tjejer.




På kvällen var vi hembjudna till Ida på middag och vi tjejer gav järnet. Syrran blev förvisso utvisad tillsist eftersom hon bet Ida och drog Maja i håret, men vi andra hade kul.
Så här pigg kan man se ut när klockan är 22:30. Inte alls intresserad att gå hem och lägga sig.


I fredags kom Kristina, Adam och Philip hem till oss för att fika. Självklart hade vi bakat, och idag blev det chokladmuffins. Mamma bestämde sig för att vi alla skulle få dekorera vår egen muffins och den idén gick hem hos alla. Adam klämde i sig två (!) stora muffins. R.E.S.P.E.K.T säger jag bara.


Syrran gick ju igång med all dekoration (ALLT skulle på) och när hon väl pimpat färdigt sin muffins slickade hon lite på frostingen och sen var hon färdig. Så mycket jobb helt i onödan. Mamma delade den för att stoppa i sig en bit och då vrålade syrran i högan sky: SÖÖÖÖÖNDER medans tårarna sprutade. Ja, livet är verkligen hårt ibland om man heter Lilly.


Kan själv, hävdade jag när jag skulle dekorera. Slutade med att jag hade ett täcke av silverkulor på min talrik. Knastrar dödsskönt mellan tänderna.


Adam började med ett fint marshmellow-mönster, för att sedan pärla till det i slutet. Philip, han körde rosa-lila strössel med lite silverkulor och bilar.


I lördags släppte mamma av oss en stund hos farmor och farfar så att vi fick leka med dem en stund. Själv drog hon till Väla för att handla strumpor åt syrran, brallor åt mig och tänka sig att hon hittade lite till sig själv oxå.

Och idag söndag var det dags att bli friserade. Syrran, hon kan det här och på frågan vem som skulle börja ropade Lilly JAAAG samtidigt som jag skrek LILLLLY. Ibland är vi överens! Kolla in så fin hon blev.




Och idag lät jag min mamma äntligen få göra flätor på mig och hon tyckte jag blev toksöt i dem.

2 kommentarer:

Mamitu sa...

Vilken härlig helg och vilja supersöta flickor!!

Sara sa...

Så söt Lilly är i frisörstolen :)
Hon ser aningen skeptisk ut, hi,hi!
Men så fint det blev!

Gulliga dom är i mammas skor!