söndag 17 juli 2011

Götet-besök och pizzabak

Idag kom Hannes, Mia och Martin på besök. Hannes var slut som artist redan när de kom så han sov i sin vagn i hallen medans vi andra krängde våfflor för rulla muggar. När han väl vaknade så lekte han och syrran lite med lera fast Hannes tyckte nog att det var mest kul att stapla burkarna.


Efter fika-gästerna åkt sin iväg var det dags att göra pizza för allra första gången. Jag och syrran hivade på tomatsås som direkt skulle torkas bort från min del eftersom jag kom på att sånt gillar jag inte. Sen öste vi på ost, skinka, ananas och tomat. På mammas och pappas del hivades det på (utöver vår topping) parmaskinka, svarta oliver, soltorkade tomater, permesanost och rödlök. Syrran kunde så klart inte vänta på att pizzan skulle bli färdig så här på bilden är hon i fullgång med att råna den på all skinka.


Det här är ett sätt att bedriva tiden medans man väntar på käket... och ja, vi (Lilly) städade upp efter oss (sig).


Syrran käkade friskt av pizzan tills jag högljudt sa att jag nog var sjuk och inte ville äta mer. Då puttade hon bort sin pizza också och berättade att även hon var sjuk och inte heller skulle äta mer. Sen började hon säga 'hinka, hinka, hinka!!' och varken mamma eller pappa fattade vad hon menade. 'Lilly vill ha SKINKA' fick jag förklara och syrran sken upp som solen. I alla fall en som förstod henne. Så fram med skinkan och den fortsatte hon äta på.

Igår var det ju fint väder så då passade mamma och pappa på att fixa lite med lekstugan. Ja, det går inte snabbt framåt fast jag och syrran klagar inte för det innebär att vi istället får mycket tid med dem. Och det var tydligen lite det som var tanken nu på semestern.

Här förbereder pappa inför elen.


Jag och syrran roade oss med farmor och farfar och vår lilla pool. Så det var två små nakenfisar som sprang runt i trädgården mest hela dagen.


En situation som uppstod för några dagar sedan. En idé som lät bra, men som i praktiken inte var så ball egentligen. Och så klart skulle morsan hämta kameran först innan hon kunde tänkas bända loss oss.

2 kommentarer:

Hannes & Linn sa...

Mamma o Pappa hälsar och tackar för trevlig och god fika! Ja, de där burkarna var en riktig höjdare att använda som klossar:)
Ses nästa vecka igen!

Kram Hannes

Helgi sa...

Det skulle vara kul att läsa mer om lekstuge-bygget!

Jag har även en idé som jag tror ni gillar. Jag jobbar på ett byggforum och vi har en tävling just nu som går ut på att skriva om sitt lekstuge-bygge.

Hör av er till mig på mejl så berättar jag mer,
helgibyggla@gmail.com

Vänliga hälsningar
Helgi