torsdag 30 juni 2011

Låtval, tänder, varför och bajs

Först av allt har vi upptäckt att Lilly fått 3 nya tänder efter midsommar, inte konstigt att hon gnällig stackarn. Och på tal om tänder så har mamma äntligen insett att det tydligen är en ny visdomstand som hon håller på att få, och det är därför henne käke varit låst i 3 (!) veckor. Nått positivt med att inte kunna öppna truten dock är ju att kilona försvinner och det verkar hon nöjd med.

Sen envisas mamma med att nämna att jag har sedan 2 veckor kommit in i varför-fasen. Det är som hack i skivan här hemma när jag sätter igång och oj vad jag kräver att de förklarar. Fast de verkar göra det med stort nöje :-D Pappa tyckte att min fråga om varför mammas örhänge inte ramlar av var väldigt smart, så ibland briljerar man och samlar bonuspoäng.

Syrran har ju sedan ett par månader varit väldigt facinerad av bajs i alla dess former, och även sådant som inte är bajs BLIR bajs i hennes ögon. Idag låtsades hon läsa i mamma iPhone-manual och det lät som följande: Glass, bajs, bajs, bajs, bajs, bajs, bajs... ja ni fattar va?

Och så tillsist har ju då syrran snöat in sig på låten Manboy. Man kan höra henne för jämnan: 'Manboy manboy hurskidlumi Manboy, susdijulibodu...' Ingen fattar var hon egentligen har hört den för inte tusan har vi radion på här hemma, och jag låter dem ju aldrig lyssna på musik när vi åker bil. Men syrran har nu börjat kräva mamma på att spela Manboy vilket är en orimlighet eftersom morsan knappast har den låten. Men det blir ordning på torpet när pappa kommer hem med sin iPhone för han har ju spotify och snabbt fick syrran äntligen stilla sin Saade-abstinens:

4 kommentarer:

Hannes & Linn sa...

Oj, vad det rasslar till i munnen på dig Lilly. Det händer även saker i min mun, tror även det sticker fram 3 nya tänder här:)

Vilken modern musiksmak du har, håller mig till klassiker än så länge. Bäbä, inse vimse, lilla snigel och de gamla örhängena.

Kram Hannes

Mamma Miriam sa...

Har hört att Eric Saade är populär dagispop. Var hos en kompis i helgen och hennes två killar hade disco på rummet och spelade både Manboy och Popular så det stod härliga till. Allt hört på förskolan...

Linda sa...

Håller med om att det nog kommer från dagis. Magnus blev helt förtvivlad när Isac helt plötsligt började sjunga på "Manboy" och "Popular". Isac tröstade honom då med att han gillade Danny med, haha.

Kristina sa...

ÅÅhhh det var den sötaste version av Manboy jag har sett! Ser fram emot fler danser:-)