måndag 6 juni 2011

E vi i Sverige??

Ja, det kan man undra när man tittar på termometern kl 20 och den står på 25 grader. Jisses vilket UNDERBART väder vi haft den här lång-helgen. Tänk, först kanonväder i påskas och så prickar vi in det fina vädret även under den här helgen... we like! Nu gäller det bara att tajma in midsommar också, eller hur?

Imorse bakade jag, syrran och mamma morotskaka eftersom vi skulle ha fika-sugna gäster kl 15. Strax efter badet åkte både jag och syrran i badet... undra varför?? Kanske för att vi var täckta i kaksmeten?

Topp-humör med radion i bakgrunden och en kaksmet på G.



Ny-badade och fin-doftande trippade vi över till Ida för att leka och efter nån timme var det dags för lunch. Jag fick gärna stanna och äta lunch hos dem men det vågade jag inte, kändes tryggare att följa med mamma och syrran hem igen istället. Däremot ville Ida gärna hänga på oss, och det fick hon så klart gärna. Varm korv med bröd och glass till efterrätt, höjdare! Ida fick stanna och leka hela eftermiddagen och 15:15 ringdes hennes föräldrar in som fika-backup eftersom våra fikagäster glömt bort oss. Lätt hänt i värmen och det blev en lyckad fika med morotskaka, jordgubbar och melon.


Precis när jag och Lilly fått på oss pyjamas cyklade Sixten, Majken och deras föräldrar förbi för att kika hur det går med lekstugan. Pappa, farfar och morfar har varit därute och slitit hela dagen, pappa från 09 till.. ja han är där ute än (20:36) och då har bara taket pappats. Pappa pappar taket. Tokigt! Hur som helst, kul med sen sista lekstund innan sängen kallar.

Inga kommentarer: