lördag 25 juni 2011

Midsommar och annat...

Nu är vi äntligen tillbaka. I brist på energi på kvällarna så bort-prioriterades bloggen, men nu är det dags att ladda upp lite bilder.

För några dagar sedan hörde mamma ett: Mammaaaaaaa, jag sitter fast! Hon hade svårt att hålla sig för garv när hon kom in i badrummet och såg att jag satt fast som i ett skruvstäd.


Lite bakning hann vi med förra helgen då vi skulle bjuda på fika. Vi testade att göra morots-cupcakes och eftersom de blev så grymt fula (nedsjunkna) så tyckte mamma att vi gott kunde piffa till dem. Och piffa, det blev mitt uppdrag.


Tjusiga va?


Midsommar firade vi med goda vänner i Skummeslövsstrand i deras stuga. Vi var flera familjer och de andra skulle sova över, men eftersom pappa hade jouren fick han hålla sig till ramlösa och därför kunde vi köra hem när vi kände oss färdiga. Något som blev tidigare än vi önskat eftersom syrran grät sig igenom hela dagen och kvällen. Ny tand, och herre jisses vad hon dregglade. Mamma fick byta tröja på henne två gånger och både hennes fleece-jacka och vindjacka var dyblöta.

Dans kring midsommarstången var ju ett måste.


Raketen är ju given...



Glass-paus efter dansen är en given ny tradition.


Och äntligen var det dags för mig att börja övningsköra.


Jag och syrran har fått vars ett par solbrillor och de används flitigt. Syrran har ju helt rätt, gäller att se cool ut när man ska ut och köra.

Inga kommentarer: