onsdag 8 juni 2011

AVT-avslutning

Inatt var ingen rolig natt för vare sig mamma eller Lilly. Syrran vaknade vid 00-tiden tokvarm (39,3) och grät och grät och grät och ville sova kloss med mamma. Och grät, det gjorde hon varje halvtimme fram till 06:00 när det var dags för mamma att stiga upp som var riktigt snurrig av trötthet vid det laget.

Pappa fick stanna hemma med syrran medans jag och mamma åkte till våra jobb.Vid 13:30 hämtade mamma mig på dagis och vi körde bort till Karin för att ha vår allra sista AVT-session. Nu har jag ju blivit så stor och lärt mig så mycket att AVT inte längre behövs köras på detta viset längre. Vi läste böcker, pratade om djur och blåste bubblor. Hemma kommer vi så klart att fortsätta med strategierna, och Karin träffar jag 2 gånger i höst mer för en koll på hur allting går.






Efter AVTn så var mamma tvungen att åka tillbaka till jobbet och då fick jag helt enkelt hänga på. Hur kul som helst tyckte jag, som skötte mig exemplariskt. Ja, om man då bortser från när jag snackade sönder alla mammas telefonmöten men hennes kollegor på andra sidan tråden verkade rätt roade över det hela. När det var dags att köra hem strax innan 17 var jag inte alls sugen på det. Det här med att jobba var ju hur kul som helst!


Syrran och pappa har passat på att vara på BVC för en titt på henne och det var inga konstigheter alls, så vi hoppas att hon är frisk och kry imorgon igen. Hon har även blivit vägd och mätt, hon väger nu 9990 g och är 84 cm lång. Hon har alltså växt 4 cm de senaste 2 månaderna. Det är till att växa så att det knakar.

2 kommentarer:

Linda sa...

Duktiga Clara!! Blivande Ikea-medarbetare ;) Krya på Lilly, hoppas det blir en kort sjukdomstid!! Kramar

Hannes & Linn sa...

Usch då, vi håller timmarna för att förkylningen är borta tills idag!

Vad kul att det gått så bra för dig på AVTn Clara!

Lilly, du växer verkligen så det knakar, ska bli kul att träffa er om en vecka!

Kram Hannes