fredag 3 juni 2011

Rödhättan och takläggarfest

I förmiddags drog jag, mamma och syrran ut till Rödhättan, ÄNTLIGEN var det dags att rida igen. Det blev premiärtur för Lilly och som hon har längtat! Hon har ju sett filmen på mig och Rödhättan flera gånger under vintern så hon var taggad och redo.

Vi fick börja med att hämta in henne från hagen och då fick jag och syrran hjälpa till att bära grimma och rep. Sen var det dags att rykta och tillslut rida. Behöver jag nämna hur otålig syrran var vid det här läget? Hon stod och studsade med sin cykelhjälm bak och fram och ville inget hellre att klättra upp på Rödhättans ben.



På eftermiddagen tog vi en promenad bort till glass-kiosken vid stranden, även det en premiär (och vilken höjdare!). Sen blev det så klart av med alla skorna, för att gå på stranden och doppa fötterna i havet (även det premiär för syrran). Hon tyckte det var kallt och 'vill gå hem!'. Hann så klart med ett par lekplatser och cykeltur innan vi slog oss till ro i trädgården.


Och när vi väl kom hem såg vi att pappa, farfar och morfar slitet hårt med vår lekstuga. Nu äntligen har väggarna rests och strax därefter var även taket på plats :-)




Det firade vi med jordgubbar!


En riktigt härlig dag har vi haft i solen, och mamma är röd som en kräfta. Amatör!

2 kommentarer:

Linda sa...

Jag DÖÖÖÖR, vad söta de är!!!! Och wow vilken lekstuga det ser ut att bli. Duktig pappa :)

Hannes & Linn sa...

Vad duktiga ni är på att rida och ta hand om hästen! Lekstugan ser ut att bli kanonfin.

Kram Hannes