söndag 20 februari 2011

Nya krafter

Så ja, nu har vi samlat nya krafter. Här hemma har det varit sjukstuga för mamma och pappa så därav pausen härifrån. Nåväl, vi börjar väl från början...

I måndags hade vi maskerad på dagis eftersom huset fyllde år. Jag var Snövit och Lilly var Tingeling. Ni kan tro att vi tyckte det var riktigt roligt att vi fick ha på våra fina klänningar även på dagis, WOW liksom.


Så här ser det oftast ut på mornarna när vi blir lämnade på dagis. Två glada tjejer som vilt vinkar mamma hejdå. De andra gångerna har vi helt enkelt inte tid utan springer hand i hand in på dagis utan vare sig hejdå puss eller kram.


De här fina Alla Hjärtans dag-konstverken hade vi gjort till mamma och pappa som så klart smälte när de fick se dem.


Och natten till tisdagen slog vinterkräksjukan till här hemma på mamma och pappa vilket inte alls var någon höjdare tydligen. Inte heller blev det bättre av att dagis inte ville ta emot mig och syrran då gamlingarna var sjuka. Kan man väl i och för sig förstå men när mamma fick beskedet i luren var hon långt ifrån jätte glad. Men farmor och farfar ryckte in som räddare i nöden och vi blev hemkörda dit av mamma. Sen åkte mamma hem och de sov från 09-14 non stop. Stackars pappa har precis börjat känna sig som människa igen, men mamma var pigg och kry redan på onsdagen.

I fredags fyllde morfar 65 år, så i lördags stuvade vi töser in oss i bilen redan 08:15 men paket och frullebullar för att överraska morfar. Han var precis på väg ut genom dörren när vi kom, så vi fick käka frulle med mormor istället vilket gick precis lika bra det. Jag och syrran börjar känna oss riktigt som hemma hos dem och det är mycket bus från början till slut. Här mumsas det på chokladbullar som vi oxå hade med oss. Vilken tur att det var godislördag!


Här tittar vi på utsikten, de bor uppe på 14e våningen så alla bilar är ju pyttesmå. När vi ändå var i Höganäs passade vi på att gratta gammelmormor som även hon fyllt år, 81 minsann. Sen var det två trötta tjejer som somnade i bilen på väg hem innan klockan ens var 12.


I fredags tjatade jag på mamma att jag ville baka, och hon lovade att vi skulle göra det som på lördag. Och mina första ord till mamma på morgonen var så klart: Clara baka idag! Så efter att vi kommit hem från Höganäs var det bara till att baka sockerkaka. Och eftersom solen strålade så fint blev det utflykt med picknick till lekplatsen. Sockerkaka och varm chokladmjölk, inte alls fel! Hela dagen var en riktigt härlig dag där jag, syrran och mamma var på topp hela dagen. Inte många dagar det är så, så vi njöt nog alla lite extra av allt kul.



Den här gungan gillar både jag och syrran, sån skulle man ju haft i sitt rum och sova i!



Söndag däremot var ingen höjdare. HUHA vad jag och syrran låg i luven på varandra. Mamma och pappa kunde inte titta bort i 3 sekunder förren en av oss gav den andre stryk på ett eller annat sätt och tårarna flödade från 07-12. Jag blev tvångsbeordrad till att sova middag (har jag inte gjort på ett halvår!) mellan mamma och pappa eftersom jag var så kopiöst gnällig och det dröjde inte länge förren vi alla fyra snarkade. Tyvärr då så är ju syrran powernappare och vaknade långt innan någon av oss andra var redo att gå upp. Nåväl, hon och mamma steg upp och gjorde pannkakor som var färdiga lagom tills jag blev väckt. Efter två pannkakor med chokladsås var även jag människa igen, och bilen gick till Ängelholms Hembygdsgård där Lilly kikade på alla djuren med stort intresse medans jag lekte på lekplatsen (efter att ha deklarerat för pappa: Jag INTE titta på höna!!)

1 kommentar:

Sixten & Majken sa...

Usch och fy för vinterkräksjuka, men vilken tur att farmor och farfar kunde ställa upp!

Superfina Alla hjärtansdag alster, visst blir man rörd!?

Härlig helg ser det ut som att ni haft!
Kram, hoppas vi ses snart!