måndag 21 februari 2011

Gympa även för Lilly

Idag tänkte mamma testa att utöka sin komfortabla zon, detta innebar alltså att hon tog med sig även Lilly på gympan idag. Lite halvångest eftersom hon ju insåg att hon bara kan ha full kontroll på högst ett barn (i bästa fall) men hon beslutade sig för att även syrran skulle få testa på det. Vars en banan tryckte vi i oss i omklädningsrummet och humöret var på topp när vi rusade ut i gympasalen. Lilly såg ut att vara i himmelriket och hon rusade runt för fullt och bara skrattade. Och när musiken kom på och vi dansade visade hon alla sina moves.

Sen åkte redskapen fram och mamma insåg snabbt att det inte bara var jag som var förtjust i ringarna. Syrran skulle HELA tiden upp i dem, dessvärre ville ju 25 andra barn det också. Detta innebar så klart att syrran oftast fick vänta en stund och det där med att vänta är verkligen inte Lillys aktivitet. Nej, då lägger man sig helst raklång på marken samtidigt som man ylar för högan sky och bankar med både händer och fötter i golvet. Men det är ju gymnastik det med väl?

Själv körde jag hela hinderbanan själv och medans mamma stod med Lilly och ringarna såg hon hur jag trängde mig förbi andra barn som snällt stod och väntade på sin tur. Så här i efterhand kan jag nog konstatera att mamma fick mest gympa av oss alla medans hon sicksackade mellan mig och syrran. Men kul, det hade vi faktiskt.

1 kommentar:

Sixten & Majken sa...

Hahahaha, jag kan se det framför mig!
Imponerande av mamman att ens tänka tanken att gå själv med er. Måste säga att vi diggar att du trängde dig Clara, lite skinn på näsan har ingen mått dåligt av!
Kram på er!