måndag 7 februari 2011

Gymnastik

De senaste veckorna har jag gått på gymnastik på måndagarna. Pappa har gått med mig de första två gångerna men idag var det äntligen mammas tur, hon har ju varit SÅ nyfiken. Massor med kompisar var där idag och vi fick springa av oss ordentligt.
I vanlig ordning var ringarna absolut roligast, men även hoppa plint och åka rutschkana var riktiga hördare.
När det var dags att ligga ner och slappna av sa jag till mamma 'jag åka hem nu'. Och ja, det var väl inte mycket att orda om då?

6 kommentarer:

Vuxen göteborgare sa...

Ni har tagit bort kommentarer från bloggen "Julgransplundringen" är en tecken på att ni inte vill att hörande eller nyblivna föräldrar till döva barn ska läsa "sanningen"...

CI på döva barn är rena experiment ungefär lika som "experiment på judiska barn i Auschwitz".

Ni fattar ingenting vad som ska hända med CI-döva barn i framtiden. Ni lever i en låtsas värld...

Läser också i Facebook om att du berättar för dina vänner. Dina vänner fattar fortfarande inte om hur CI innebär för döva barn i helhet. Sluta sprida falska förhoppningar om CI.

CI är första steg mot utrotningen av dövkulturen. Det är inte klokt! Jag skriver som en vuxen, för att jag förstår döva och deras existens. Men hörande förstår inte om döva, då är ni inte vuxna än!

Vuxen göteborgare sa...

Du skriver om att Clara snackar mycket i 5-ords meningar.....

Jag träffade några döva som kan 10-ords meningar trots de är 2-3 år gamla. Teckenspråk är unikt för döva....

Vakna ur drömmarna!

Vuxen göteborgare sa...

En som kommenterat på min blogg om ERA kommentarer som han/hon sett här men uppenbarligen inte känner sig så komfortable med att kommentera här utan gör det anonymt på bloggen istället:

Jag är inte din Facebookvän därför kan jag inte kommentera i din status!

Försök vara ärlig mot dina vänner!

Min Syrra och Jag sa...

Vuxen Göteborgare: Nä, jag förstår att du inte är min vän på Facebook, men likväl går du under anonym signatur vilket jag har svårt att respektera. Stå för dina åsikter istället!

Och nej, jag har INTE tagit bort någon kommentar alls på min blogg. Däremot kan den ha hamnat i filtert om du nu kommenterat och den inte kommit upp. Det har hänt andra som kommenterat och använt ord som gör att systemet anser att det är spam.

Anna sa...

Jag undrar om ska Clara börja på Östervångsskolan i Lund? Det är en mycket fin dövskola. Har ni varit där och tittade?

Mvh,
Anna i Sydsverige

Anonym sa...

http://nyheter24.se/mamma24/118278-teckensprak-for-bebisar