söndag 26 september 2010

Klippning, kalas och bio

I fredags var det dags för premiär-klippning, både för mig och syrran. Mamma och jag hade haft ett långt samtal om det här med att vara hos frisören och hon förklarade att om jag satt alldeles stilla och lät mitt hår bli klippt så skulle jag sedan får glass när det var färdigt. Lika lätt är det ju inte med syrran, det insåg ju både mamma och pappa. Först bröt syrran ihop så fort förklädet åkt på henne och när det blev min tur istället så bröt jag ihop. Men glöm att jag tänkte röra mig, här stod ju en glass på spel. Så medans tårarna rann ned på mina kinder så satt jag blixt stilla samtidigt som jag tjöt ut en klagovisa. Mamma och pappa stod och tecknade bredvid hur duktig jag var men jag bara stirrade stint rakt fram.

När det var syrrans tur valde jag att stanna kvar och titta när hon blev klippt (istället för att direkt få glass) och där fick frisören jobba för sina pengar, det vill jag lova... Hon satt i mammas knä samtidigt som hon glodde runt på allt som väsnades. Mamma var tacksam att både hon och syrran hade bägge öronen kvar när allt var färdigt.

Precis innan syrrans sammanbrott...


Inte jätte glad precis...


Helnöjd igen.


I lördags var det dags för att fira Lillys 1 års dag med hela tjocka släkten. Man kan väl säga att Lilly var nöjd med valet av tårta. Choklad är en storfavorit!


I eftermiddags smög jag och mamma iväg på mitt allra första biobesök. Jag tycket det var väldigt spännande, fick sitta på en sån där plastback för att komma riktigt högt upp. Det var jag, mamma och 3 andra barn med sina föräldrar. Filmen var 35 minuter lång, och det var ingen reklam innan utan började direkt kl 14 vilket mamma tyckte var perfekt. Det var 4-5 kortfilmer och vid varje films slut började mitt mantra: Mer, mer, mer! Vi skrattade gott åt alla tokigheter och jag bjöd mamma på godis från min påse. En riktig mysstund som jag och mamma hade! Det ska snart göras om igen är vi båda överens om.

1 kommentar:

Tokiga jag sa...

DET lät väldigt intressant!!! VART är det dem har barnbio? Vilka dagar? Tider? TELL MEEE! Hade varit perfekt för mig och elle att ha en "tjejdag" och dumpa Bibbo hos min bror ju