lördag 11 september 2010

Tjej-dag

Idag åkte pappa iväg med bussen 'för att leka med sina kompisar', herrklubb är tydligen ett annat ord att beskriva det. Det innebar att jag och syrran hade mamma helt för oss själva idag och det var helt ok för våran del. Rätt så snart efter att pappa åkt ringde farmor och farfar och berättade att de gärna ville komma och överlämna en bukett blommor för att fira mammas och pappas 5-års bröllopsdag som det var igår. Och när de ändå var här passade jag och Lilly på att leka en liten stund med dem. Tack för lekstund och blommor hälsar vi alla.


Så här glad var syrran imorse, ett humör som inte höll i sig länge. Hon hade ju 39 graders feber i måndags och varit krasslig hela veckan. Nu känns det som att det håller på att bli sämre för hon har skrikt och gormat ikapp med sin rinnande näsa.


Efter att vi alla knoppat in en timme gav vi oss ut på promenad till affären. Där fick jag för allra första gången en godispåse och jag fick själv välja ut alla 5 (!) godisbitar. Man fick gräva djuuuupt ner i påsen för att få tag i gottisarna och jag briljerade med att väldigt klart och tydligt uttala det nya ordet GOOODIISSSSSS, vilken höjdare det var. Fast skumbananen hoppar jag nog nästa gång. Det blev en låååång promenad och vi var inte hemma förren strax innan 17:30 och då blev det fart med matlagning, badning, välling etc. Fast jag fick sitta uppe och lördagsmysa ända till 20 med lite chips... det här med tjej-dag var inte fel alls!

1 kommentar:

Hannes & Linn sa...

låter som ni haft en mysig dag! Hoppas Lilly blir frisk snart och att er pappa hade roligt när han lekte med sina kompisar.
Kram Hannes