torsdag 16 september 2010

Kalas-träning

Nu närmar det sig syrrans 1-års dag med stormsteg och därför tyckte mamma att vi gott kunde låta Lilly öva på kalastutandet. Nått partytrick får ju syrran uppvisa på sitt kalas. Sagt och gjort så utrustades jag och syrran med varsin tuta och så var kalas-förberedelserna igång. Jag blåste på för fulla muggar men hajjade inte riktigt det här med hur man skulle få tutan att låta. Så jag stod för egna ljudeffekter, men ibland tog jag i så att det tjöt ur tutan och lika överraskad blev jag varje gång. Syrran hävdade att det var fel på hennes tuta, men hon verkade lika nöjd med att vifta med den.

Syrran har oxå äntligen fattat vad man har basen till för; att stoppa saker i så klart!

1 kommentar:

Sixten & Majken sa...

Sötnosar! Ja, tänk att Lillys 1års dag närmar sig med stormsteg! Otroligt...