söndag 19 september 2010

Möblerat för två

Imorse när jag och syrran kom ner så upptäckte vi till vår stora glädje att vi fått ett eget bord med två stolar som passar alldeles perfekt till oss :-) WOW var min spontana kommentar och sen var leken igång. Efter lite meck så fick även syrran ordning på benen och kunde snart även hon komma upp själv.


Tog så klart inte Lilly lång tid att upptäcka hur kul det var att sitta på bordet och efter det blev det hack i skivan hemma: Nej Lilly, inte sitta på bordet. NEJ Lilly, INTE sitta på bordet! NEJ LILLY, INTE SITTA PÅ BORDET!!!!


I eftermiddags begav vi oss hem till gammel-farfar, tänka sig att han fyller 95 år på tisdag och det är ju samma dag som Lilly fyller 1 år. Jag överräckte buketten och ansåg därmed att jag gjort mitt sociala vilket innebar att jag därefter höll mig på lagom avstånd (gärna ihopklistrad mot pappas ben).


Syrran var inte det minsta intresserad intresserad av att ställa upp på gemensam födelsedagsbild med gammel-farfar...


Nix, blev inte bättre om mamma höll i henne heller...


Men tillsist var han på lagom avstånd och då vågade hon i alla fall kosta på sig ett litet leende.

Inga kommentarer: