söndag 12 september 2010

2 barn och en håv på ICA Maxi

Idag fick mamma för sig att låta pappa sova ut, så hon tog mig och syrran för att storhandla på ICA Maxi. Vad tänkte hon på egentligen?

Jag och syrran blev eld och lågor över äventyret och satt helnöjda i bilen medans mamma rattade oss till ICA Maxi. Där tog hon den största vagn hon kunde hitta, satte Lilly i sittdelen medans jag blev beordrad till att sitta #misstag nr 1.

Så snart vi var inne i butiken vägrade jag sitta (eller stå för den delen) i vagnen så hon lyfte ner mig #misstag nr 2.

Jag tjur-rusade till leksaksavdelningen och började kasta in alla möjliga leksaker i vagnen som mamma tålmodigt la tillbaka på sin plats. Men håven (modell STOR och lååång) bestämde hon sig för att behålla eftersom pappa yrat något om att han behövde en håv (i somras bör jag tillägga!) = GITANTISKT misstag nr 3.

Hon hittade även en slags gunga som man har på marken med 3 sitsar som var på rea för 150 kr som jag och syrran fick test-köra #misstag nr 4.

Vi tyckte ju den var hur roligt som helst, vilket så klart ledde till att när mamma lyfte tillbaka Lilly (som var långt ifrån färdig-gungad enligt hennes egen mening) i vagnen #misstag 5 så tokvrålade syrran så högt att hon säkert gjorde några döva borta vid kassorna.

Tillsist fick hon ner oss bägge i vagnen och rattade vidare. Jag tyckte ju håven var helfestlig och viftade friskt med den så fort tillfälle gavs (dvs när mamma tittade bort). Mamma lät banne mig som om det var hack i skivan: Sitt ner, rör inte håven, sitt ner, NEJ vifta inte med håven, SITT NER...' Vid grönsaksavdelningen sattes det hela på sin spets och jag lyckades med håven fånga in en gul paprika som jag hann ta en tugga på innan mamma hann bort till mig... Jag säger det bara, ALLA borde ha en håv!!

Så klart tröttnade syrran och jag på äventyret, speciellt när mamma förklarade att snutte och napp låg i bilen... Där och då tog mitt tålamod slut och mamma insåg att det var läge för en avrundning på shoppingen. En sista omväg till leksaksavdelningen blev det dock för att släpa med oss gungan #misstag nr 6. Vid det här läget fanns det ingen plats i vagnen och hon försökte istället att baxa den ovanpå vagnen. En koja tyckte jag det blev och försökte krypa under (därmed satte jag mig på tomaterna och köttfärsen) medans syrran tyckte att den inkräktade på hennes 'space' och hon gjorde allt i sin makt för att putta bort den vilket så klart ledde till att den dunkade in i mitt huvud x antal gånger.

Betalning och nedpackning av varor gick över förväntan, jag stod upp i vagnen och gav mamma alla saker som hon sedan la i på bandet (ja, hon hade gett upp hoppet om att jag någonsin skulle sitta) och när hon skulle packa ner allt fick jag en tia och hoppade själv upp i en av de där bilarna där jag satt förnöjd tills mamma var färdigt. Trots allt detta hävdar min mamma att det kunde ha gått MYCKET värre och är inte helt avig till att göra det igen. Vad tänker hon på egentligen???

Så här kan man också pressa in sig...

2 kommentarer:

Hannes & Linn sa...

lät ju som ett helfestligt besök i affären och den där håven, den får du hålla hårt i!
Kram Hannes

Sixten & Majken sa...

Åh, herregud! Jag fick magsår bara jag läste det! Men måste säga att paprikahistorien är oförglömlig!