måndag 31 augusti 2009

Shopping med mamma och bus hos Sixten

Idag är det Mys-Måndag, då är man hemma med mamma istället för på dagis. Vi satt och tittade på Teletubbies imorse i lugn och ro, och jag tycker det är jätte mysigt när mamma sitter med. Då kan man krypa upp i knät och gosa med henne precis när man vill, vilket är ofta nu för tiden :-)

Efter frukost åkte vi och handlade mat, och kolla i mitt vrål-åk!! Jag tutade non-stop på alla i affären, gäller att se till så att folk håller sig till höger-trafik och andra nödvändiga regler (sånt är min faster Yvve expert på har jag hört). När vi ställde oss i kassan fick jag så klart syn på polisbilen, och den får jag ALLTID åka av pappa så det var bara för mamma att visa samma respekt, vilket hon så klart gjorde. Undra om jag inte lyckats vira mamma runt mitt lill-finger nu oxå...



I eftermiddags gick vi hem till Sixten och busade. Sixten bjöd mig på glass, han e så snäll!! Gillar hans lillasyster Majken oxå, jag ser till så att hon alltid har nappar och idag vågade jag till och med klappa henne på huvudet. Fast mamma blev inte så glad på mig när jag klämde henne på näsan för att höra vilket ljud just hennes näsa gjorde... kan väl inte jag hjälpa att hennes näsa inte låter nått...


Tack för smaskig glass och mysig lekstund Sixten!! *KRAM*

2 kommentarer:

Tokiga jag sa...

hahaha ja det är rätt man måste ju kolla vad för ljud näsan ger

Sixten & Majken sa...

Tack själva!