onsdag 19 augusti 2009

Ny dag, nya möjligheter

Idag var jag riktigt laddad när jag kom till förskolan. Nästan direkt efter jag vaknat 08:40 körde vi till dagis så jag var full med energi när jag kom dit. Först fick man ju ta ett prov-race på gunghästen för att checka att den fortfarande fungerade, den var lika kul idag. I all iver körde jag över Lenas fot, men hon grät inte så det var nog inte så farligt.
Sen fick jag äntligen gå ut och leka på gården med de andra barnen och DET var riktigt roligt. Gjorde sandkakor med Lena, åkte rutschkanan (så låååång den var!) och sen på framsidan av gården hittade jag en.... LASTBIL!! Med ratt och växelspak och allt. Oj vad jag rattade, det här skulle farfar ha sett :-D Klart att mamma kom när jag hade som roligast och förstörde det hela med att vi skulle åka hem *mutter*, men hon har försäkrat mig om att det kommer fler tillfällen.
Ikväll var vi varit hos Peter, Emelie och André och åt middag. De hade en stor pool och så roligt det var att springa i närheten av den hela tiden. Speciellt eftersom det var ett säkert sätt att ha pappa som lekkamrat, han hängde efter som en skugga :-D






2 kommentarer:

Anna och Ronja sa...

Vilken stor tös hon blivit. Hon är ju för härlig!!

Sixten & Majken sa...

Oj, oj den där lastbilen måste jag bara få testa en dag! Kram Sixten