måndag 17 augusti 2009

Jag har börjat förskolan...


Idag har jag börjat förskolan. Mamma säger att jag kommer att ha jätte kul och det låter ju lovande men det är ju upp till bevis. Hur som helst packade vi min lilla röda väska med snutte filt, napp och fotoalbum... fast vi var inte riktigt överens om det där med snutte och napp. Jag ville ju hellre hålla i dem, men mamma är envis som synden (har jag hört andra säga) så jag fick väl traska ut med den där packade väskan tillsist.
Väl på förskolan gick alla barnen förutom en pojke ut och lekte för att jag 'skulle få lugn och ro'. Jag röjde friskt bland leksakerna och tro det eller ej men Lenas näsa (hon som har hand om mig) låter också jätte roligt när man klämmer på den. Kanske inte blir så tokigt här ändå. Ska dit imorgon igen med mamma, undra om jag får prova på rutschkanan då...

1 kommentar:

Trullan sa...

Stora tjejen! Det låter som om det ska gå hur bra som helst i förskolan :) Lycka till!
Kram
Marie