söndag 23 augusti 2009

Kondis-promenix

Förstår ni vilka guldklimpar det finns att hitta på marken på väg till konditoriet???
Imorse upptäckte jag något som jag nu förstått är nedtrampat tuggummi, och OJ vad det kliar i fingrarna att undersöka dessa nyheter. Först hittade jag ett alldeles nyutspottat tuggummi och jag fick ha en låååååång diskussion med mamma innan hon tillsist fick släpa mig därifrån skrikandes och sparkandes. Hon e bara så tradig min mamma!

Men jag upptäckte snabbt att det ju fanns massor av den här varan på gatan vi gick på och vart enda ett stannade jag vid, och varje gång började samma tradiga visa från mamma: Aj aj, piiiiiii och ÄCKLIGT! Jag kontrade med: bla bla, MMMMMMM och IIIIII och så där höll vi på heeeela vägen till och från konditoriet och nej, vi var inte alls överens om hur vi skulle hantera den här situationen. Mamma muttrade att det tog oss 1,5 timmar att köpa 'de där förbannade bullarna'...

Väl hemma smakade jag en av de där 'förbannade' sakerna och upptäckte något annat väldigt smaskigt; Majonäs!!! Ho ho ho var har den här tuben hållt hus innan?? Men se, där började ett nytt slagsmål med mamma om just tuben, suck!! Ska man aldrig få sin vilja igenom i det här hushållet??

Inga kommentarer: