torsdag 27 augusti 2009

Bus på dagis och med farmor

Idag har jag varit på dagis helt själv nästan hela dagen, och det har gått jätte bra :-D

Mamma följde med in en stund, men henne kunde man ju vara utan. Nä, jag busade med Max, Rasmus, Isac och de andra roliga barnen. Försökte till och med knycka en leksak ifrån Ellen som är jätte stor, men då förklarade Lena för mig att Ellen ju faktiskt lekte med den och om den nu var så himla viktig för Ellen så ville jag ändå inte ha den! Blev lite ledsen när mamma åkte strax innan fruktstunden vid 9 men när jag väl insåg att de nalkades banan kunde jag till och med tänka mig att slänga iväg nappen.

När mamma kom och hämtade mig vid 14 hade hon med sig farmor!! Kände först inte igen farmor men efter en stund (när jag tröttnade på telefonen jag lekte med) så förstod jag att farmor skulle hänga med hem och då blev det fart på mig.

Så jag och farmor har busat i eftermiddag medans mamma visat upp sin stora mage för någon som skulle klämma och känna på den. Allt var tydligen fint med magen hörde jag henne säga till pappa och farmor, det e fint med min mage oxå vill jag ju då bara passa på att tillägga om nån nu är intresserad av andra magar än mammas. Di gamle brukar peka på mammas stora mage och säga beeeeebiiiiiis om och om igen och då gör jag samma tecken som jag gör till Sixtens lillasyster Majken. Men jag förstår ju inte riktigt varför de försöker få in mig på något annat spår än att mamma helt enkelt ätit för mycket. Jag menar, har ni sett vilka lass mat hon drar i sig??? Och när jag får min vällingflarra mitt i natten så ser jag minsann att hon smaskar på macka nu för tiden oxå.

Aaaany way... farmor har precis gett mig kvällsflarran så nu är det natti natti för min del. Hörs imorgon!
PST!! Tack för lekstunden idag farmor!

Inga kommentarer: