söndag 28 november 2010

Pulkapremiär

I fredags körde jag och mamma till ICA Maxi och inhandlade två nya stora pulkor och jag fick välja vilken färg jag ville (av svart, blå, röd och kermitgrön). Mamma hade ju spetsat in sig på 2 gröna men jag ville promt ha röda till syrran och mig så mamma fick helt enkelt ge efter.

Och i förmiddags var det ÄNTLIGEN dags för oss att premiärköra pulkorna. Vintrarna -08 och -09 var inga bra pulkaår (se förra årets inlägg) då jag första året först fick en gren i ansiktet och andra året välte jag och pulkan i backen.

Men hohoho så kul jag tyckte det var detta året! Vi åkte om och om igen, och när pappa och Lilly gick hem stannade jag och morsan kvar och gav järnet. Så fort pappa försvunnit runt knuten frågade mamma om jag ville åka själv och det kunde hon tro att jag ville. Först fick jag åka i en liten backe men snart var jag uppe i den stora backen och öste på för fulla muggar, helt själv!!! Mamma åkte bredvid i sin pulka, som vi garvade!! Höjdardag! Lilly tyckte också att det var rätt roligt för mamma hörde hur hon fnissade gott varje gångd de susade ner för backen.



Syrran har ju uppenbarliga problem med avsked... även för minsta lilla skitsak...

Inga kommentarer: