söndag 7 november 2010

Fest mest hela dagen

Idag åkte vi hem till kusin Elias på kalas vid 12-tiden. Jag tyckte det var kul att leka med Kajsa-kusins alla leksaker och var inte ett dugg intresserad av att äta (egentligen tyckte jag nog att mamma tryckte i sig mat för hela familjen). Lilly däremot var en riktig partypooper. Hej och hå vad hon bölade och tjöt, men hon tog så klart en konst-paus så fort maten serverades för att sedan fortsätta på samma bana strax efter *suck*. Ingen dög förutom mamma så smeknamnet Skuggan borde ju dammas av kan jag tycka. Tillsluuuuuut tinade hon upp men det var ju så dags då liksom när det ringde i allas öron...

Mamma tycker Lilly påminner om en väldigt busig skolflicka på det här fotot...


Prinsess-morgonrock och... slips... varför inte?!


Mormor skön(?)sjunger...


Direkt efter åkte vi hem till Adam, Filip och deras mamma på bull-kalas och se här tog jag igen för all mat jag undanbad mig tidigare. Jag tryckte i mig pepparkakor som aldrig förr och en halv nybakad kanelsnäcka slank ned oxå. Lilly Hulligan levde rövare som aldrig förr, Skuggan var som bortblås och innan pappa ens hann reagera var Lilly nästan ända upp på sista trappsteget innan Albins mamma försiktigt frågade honom: Förlåt, men får Lilly verkligen klättra själv i trappan? Snabb som en vessla är hon, det kan vi i alla fall konstatera men så länge hon var glad och nöjd var mamma och pappa... glada och nöjda...

Albin som oxå var på fikan stor-imponerade på mamma och pappa när han körde en rapp & stepp-kavalkad som heter duga på ovanvåningen

Adam och Filip var supersnälla som gav oss fri access till sina rum och leksaker, det är vänskap det!!




Det kostar att ligga på topp...

Inga kommentarer: