måndag 29 november 2010

Våga-vägra-pulka

Igår ringde jag och pappa hem till farmor och farfar och förklarade att de skulle vara varmt klädda när de kom på besök som idag, eftersom jag ville åka pulka.
Men se, det kunde de fet-glömma för när de äntligen bylsat på Lilly henns alla kläder, ja då vägrade jag gå ut. Jag ville fortsätta leka inne.
När mamma kom hem från jobbet frågade hon mig varför jag inte ville åka pulka. 'Det är kallt, in i huset istället' replikerade jag... tja, inte mycket hon kunde säga om det liksom.

Så idag får ni nöja er med gårdagens foton istället. Lillys overall ser... lite stor ut va? Eller har hon för kort hals kanske?!



1 kommentar:

Hannes & Linn sa...

vad fina ni är i era pulkor!
Ni har haft fullt upp ser jag, såg kul ut i simhallen och jag förstår dig Lilly som har svårt att slita dig ifrån de svarta påsarna. Jag vill själv hjälpa till att slänga blöjor i vår hink (rena då alltså), men det får jag inte för tråk-mamma:(
Kram på er!