söndag 21 november 2010

Julpysslande helg

För nån vecka sedan kom mamma hem med en låda full av bollar, lim, färger med mera. När man limmat ihop och målat allt så skulle det se ut ungefär så här:


Vi insåg rätt snabbt att vi hade väldigt olika tankar om hur kreativa vi 'skulle' vara. Tillslut insåg mamma att hon ju faktiskt köpt det här till MIG och efter den slutsatsen fick jag ÄNTLIGEN freestyla 'my way'. Eftersom snögubbar är rätt fjolliga la jag till dem med en attityd som säger något i still med att man inte vill möta dem i en mörk trädgård...


I fredags var vi hemma hos mormor och morfar, Lilly fick testa stolen i hissen och var helnöjd.


Lördagsgodis är nu för tiden ett måste och det är lika spännande varje gång jag får skopa upp mitt eget godis. Syrran den rackaren snodde ett par bitar när jag av misstag glömt påsen framme, så mamma såg mig sladda ut ur rummet med påsen i högsta hugg. Senare letade hon och pappa som tokar innan pappa tillsist hittade den undangömd i badrumsskåpet.

Bad hair day kan man väl säga. Börjar ta efter morsans hår mer och mer för varje dag som går.


Dags att börja träna inför skidsemestern...


Det här med att fotomodella för mamma är riktigt kul


Strike a pose...


Förra söndagen började Lilly ta lite steg igen och idag känns det som att hon gått 90% och krypt 10%. Vi tycker det är riktigt roligt att springa runt på golvet tillsammans och jag kan erkänna att hon faktiskt börjar bli mer och mer rolig för var dag som går.



3 kommentarer:

Sixten & Majken sa...

Riktigt fina snögubbar! Hur härliga som helst!
Bilden med "mammas hår" fick mig att skratta högt!
Kram

Hannes & Linn sa...

vilka fina foton! Såg ut som det där pysslandet var riktigt kul och vad bra att Lilly visade vägen till godsakerna, det ska jag komma ihåg till nästa besök:)
Kram Hannes

Anna och Ronja sa...

Vilka fina töser ni har! Underbara. Kram