onsdag 27 oktober 2010

Nattbus och mek med bilarna

De senaste nätterna har det varit high life här hemma.
Lilly har vaknat på minuten 02:53 och ylat som en stucken gris. Mamma har bytt blöja, sjungt lite och fått henne att somna om... i 10 min. Sen har hon varit stört omöjlig att somna om. Runt 03:30 har jag börjat ropa på pappa som en tok, och fast pappa kommit in till mig har jag varit rent hysterisk. Jag har springt in till deras sovrum och hoppat upp i sängen, bara för att upptäcka att pappa ju inte var där (han var visst i min säng) och tok-skrikt efter pappa. Sen har Lilly börjat skrika... och så där har vi hållt på OAVBRUTET till 05:30. Så här har vi hållt på att roa oss i flera nätter nu (man får ju inte heller glömma bort de två senaste veckorna då vi båda varit förkylda och knappt sovit alls. Mamma och pappa börjar se riktigt slitna ut och de är faktiskt inte jätte roliga att ha med att göra dessa dagar... För att ha någon som helst chans att överleva går de nu och lägger sig runt 21-tiden på kvällarna.

Lilly har idag tagit sin första åkttur på sin Bobbycar och hon blev riktigt imponerad av sig själv. Ikväll uppvisade hon sin färdighet för mamma och när syrran såg att jag mekade med min bil ville ju hon meka med sin bil.


Imorgon ska jag på fest på mitt dagis, det är spökfest :-D Jag ska vara utklädd till katt och har redan övat här hemma på att slicka på mammas och pappas armar, ben etc. De försöker förklara att jag inte ska slicka på allt och alla men så gör katter och så gör jag! Pappa har lovat mamma att han ska fotografera mig innan jag åker till dagis, så kanske ni får se mig som katt här imorgon.

Inga kommentarer: