lördag 9 oktober 2010

Kul med syrran, ibland.

Ja det händer ju inte ofta, men ibland har jag och syrran riktigt roligt ihop. Idag var en sådan dag då vi var borta och lekte på loket med mamma. Mamma tyckte det var härligt att vi tog en pause i slagsmålen för att faktiskt skratta med varandra.

I eftermiddags cyklade pappa hem till Agnes mamma då hon behövde lite foto och redigeringstips. Jag, mamma och syrran träffade Agnes, Caijsa och deras pappa på lekplatsen under tiden. Efter en stunds lekande gick vi hem till Agnes för fika och jag märkte först inte att pappa satt inne i arbetsrummet. Jag gick till och med förbi rummet, såg pappa och Helena och bara fortsatte gå. Men mamma såg hur jag stannade till, funderade ett tag och sedan började le. 'Visst var det där väl min pappa??' såg det ut som att jag tänkte. Åh så glad jag blev när pappa kom ut ur rummet skrattandes åt mitt sätt att inte känna igen honom :-)

Och syrran har minsann fortsatt med att gå sina små promenader. Imorse så ställde mamma henne på golvet, backade och sa 'kom Lilly' och döm om mammas förvåning när Lilly trippade bort till henne. 5 steg är det nyblivna rekordet för Lilly. Det fick ju firas med glass efter maten, Lillys allra första pinn-glass. Och nej, jag fick minsann INTE glass när jag var så liten *mutter*.

Inga kommentarer: