söndag 31 oktober 2010

Halloween och övernattning

I helgen var det Halloween och denna gången ville mamma och pappa vara lite mer förberedda vad gäller godislager (förra gången fick ju pappa tårögt vinka hejdå till sina två stora Marabou-choklad). Så när det i fredagskväll ringde på dörren och det stod två läskigt utklädda barn utanför fanns stod en stor skål med karamellaskar och slickepinnar redo. Mamma bad pappa hålla mig då hon trodde att jag skulle bli lite rädd, men jag tyckte det var väldigt spännande och blev tokledsen när de gick vidare.

Sen i lördags så fick jag sova hos farmor och farfar, och Lilly fick sova hos mormor och morfar. Mamma och pappa skulle bara slappa och sova ut, eftersom de senaste veckornas nätter varit katastrofala. Lilly var ju lätt skeptiskt till att börja med hemma hos mormor och morfar, men en liten (?) muta senare så var de hennes bästa polare och mamma var ett minne blott.

Mamma och pappa förväntade sig att det skulle ringa en massa barn på dörren på lördag kväll men bara en stackars lite krake ringde på, mamma och pappa var nog något besvikna faktiskt och tittade oroväckande på den överfulla skålen...

Efter att ha röjt i trädgården i söndags kom de bort och hämtade mig hos farmor och farfar och vi åkte därefter direkt hem till mormor och morfar för att hämta upp Lilly. Sen iväg till mammas kusin för att spana in hennes nya hus, för att sedan återigen åka hem till mormor och morfar på middag. Klockan var inte ens 16:30 men jag och Lilly var tok-trötta och jag däckade i Lillys resesäng medans mamma och pappa njöt av middagen som det bjöds på.

Väl hemma ringde det på dörren precis när jag och Lilly skulle krypa i säng. Pappa hade precis gått ner för att hämta in all packning från bilen och jag blev eld och lågor och förklarade för mamma: Ding dong! Ringa på dörren! Knacka på dörren! Spöken... OOOOO!!.
Jodå, nog fattade jag att det var spöken som ringde på dörren och jag ville så gärna ner och hälsa på dem men det fick jag inte för mamma *mutter*.

Pappa som öppnade dörren såg sitt tillfället och hällde ner säkert 30 karamellaskar och 30 slickepinnar i påsen till två väldigt överaskade men glada spöken. Pappa berättade senare för mamma att spökena stod utanför huset och bara stirrade ner i den halvfulla ICA-kassen med godis de nyss fått. Mamma förväntar sig vilken sekund som helst att någon ilsken spökförälder snart ringer på dörren och idiotförklarar dem...

1 kommentar:

Hannes & Linn sa...

kul med övernattning hos Farmor/Farfar och Mormor/Morfar, hoppas ni hade kul och busade riktigt mycket. Mamma hälsar att hon hoppas att de där hemma sov riktigt gott!
Kram Hannes