söndag 10 oktober 2010

Max och bio

Idag tyckte mamma att hon och jag gott kunde åka iväg och vara en stund för oss själva, ibland behövs det menar hon på. Så vi drog bort till bion och hämtade upp biljetter till Lillifee, och eftersom vi var ute i god tid så gick vi bort till Max och käkade hamburgare. Pommes är ju helt klart min favorit så de äter jag först, och sen om det finns plats så kan jag tänka mig äta hamburgaren (utan bröd) och massor med ketchup.

Efter en stunds tittande så kröp jag upp i mammas knä, och där satt vi och mös resten av filmen och tryckte i oss alla popcorn. Mamma kommer tydligen alltid att minnas just den stunden... när jag var så liten och ville sitta i knät och mysa på bion. Snart är jag tydligen en tonåring och då får hon vara glad om hon ens får släppa av mig och polarna utanför bion hävdar hon. Jag förstår inte vad hon menar, vad är bättre än tecknat med morsan liksom???

2 kommentarer:

Mamma Miriam sa...

Ja, det gäller att njuta av såna stunder. Snart börjar de skolan, tar studenten, flyttar, gifter sig och vips så är man Mormor/Farmor...

Hannes & Linn sa...

ser ut som ni haft en mysig helg och kul att få gå på bio igen kan jag tänka mig!
Hoppas vi ses snart så vi kan leka lite!
Kram Hannes