lördag 23 oktober 2010

Finlunch

Senaste tiden har det varit ett himla tjat om att jag vill åka buss, så imorse packade mamma ihop mig och Lilly och så begav vi oss bort till buss-stationen. Pappa fick stanna hemma och fortsätta sova eftersom han varit uppe halva natten med oss.

Sagt och gjort hoppade vi på bussen och både jag och Lilly satt som ljus och tittade på allt som passerade. Väl framme i stan begav vi oss bort till chokladbutiken, eftersom vi skulle köpa en liten present till Marie och Max som vi skulle hem till senare på kvällen. Eftersom klockan nästan var 11:30 bestämde sig mamma för att vi skulle käka lunch på fin restaurang vi tjejer, så vi rullade in på Olson´s Skafferi som är mer känd för sin romantiska uppsättning än för sin barnvänlighet. Men en baddare på pasta är de, och det är ju min och syrrans favorit så det fick helt enkelt bli så. Vi hade det faktiskt riktigt mysigt och katastrofen som mamma inväntade lös med sin frånvaro. Mamma såg faktiskt lite stolt ut när vi mätta och glada rullade ut därifrån utan att ha gjort speciellt mycket väsen av oss under lunchen.
Ikväll var vi så hemma hos Marie och Max och det var jätte kul. Skön soffa hade de oxå kan jag
meddela. Lilly party-prinsess var inte det minsta intresserad av att sova och höll låda fram tills dess att hon hamnade i bilstolen, därefter tog det inte många sekunder innan hon sov som en sten.

1 kommentar:

Sixten & Majken sa...

Duktiga tjejer!, och duktig mamma som gick utanför sin comfort zone!