måndag 5 oktober 2009

Tantdomsprov

Idag har mamma haft ett riktigt mandomsprov (fast det borde väl vara tantdomsprov?). Pappa har nämligen varit på jobbet för allra första gången sedan Lilly kom, och jag har inte varit på dagis så mamma har haft oss båda helt själv. Tror att hon bävade lite för det faktiskt så jag tänkte att jag skulle vara hygglo och inte ställa till allt för mycket bus. Så jag protesterade inte på hela dagen för någonting! Varken att bli påklädd, när vi bytte blöja, när mina CI skulle på... ja you name it. Och för att vara riktigt schysst så hjälpte jag mamma att torka lillasyster i rumpan när vi bytte hennes blöja, och stoppade i nappen när hon tappade den. Fast jag fick faktiskt ha mamma nästan helt för mig själv för lillasyster sover ju massor.

Först tittade vi på teletubbies, sen käkade vi varma ostmackor (för det har de sagt på dagis att jag gillar *mums*) och sen gick vi ut på långpromenad så att jag fick busa av mig på en lekplats. Sen rullade vi hem, käkade lunch och sov 2 timmar alla 3 (!). Och sen mös vi hela eftermiddag tills dess att pappa kom hem. DÅ kunde jag släppa loss och busa rejält och pappa fick jaga mig mest hela kvällen :-D

Här är jag och syrran på väg ut i solskenet. Jag diggar vår nya vagn och tar varje tillfälle jag får att krypa upp i den :-D Jag har superkoll på lillasyster också, kikar hela tiden ner på henne för att se att hon har det bra.
Försökte rulla den här stora klumpen... men den var tung! Men skam den som ger sig.





1 kommentar:

Sixten & Majken sa...

Åh, vad du är duktig Clara!! Mammorna behöver all hjälp de kan få när de är ensamma med båda barnen!
Kram