torsdag 15 oktober 2009

Farmor och farfar på besök

Idag berättade mamma för mig att farmor och farfar skulle komma. Jag rusade då direkt till dörren för jag trodde att de stod där ute och ville komma in. Sen rusade jag in i köket och pekade på bar-stolen vilket innebar att jag ville att mamma skulle ställa den vid fönstret så att jag kunde sitta där och kika ut genom fönstret så att jag skulle kunna se när de kom. Men tillsist tröttnade jag på att bara sitta där och vänta så då hämtade mamma mina kritor och mitt ritblock. När de kom blev jag jätte glad och klädde glatt på mig för att gå på äventyr med dem. När jag kom hem var jag alldeles rosig om kinderna, så kallt var det. Tack för lekstunden idag farmor och farfar! *Kram*

Sen när pappa kom hem hittade jag på en ny lek:


Kommer ni ihåg den där sköna fåtöljen som Lilly satt i igår som jag inte fick sitta i? Jo jo, när de tittade bort för ett litet ögonblick så...


Och inatt sov Lilly hela natten i sin egen säng (som är kopplad till mammas sida av sängen) och hon sov i 4-timmars pass så mamma var helnöjd imorse. Syrran är duktig!

Inga kommentarer: