onsdag 7 oktober 2009

Efter dagis så tog vi min cykel bort till lekplatsen med loket, det är min allra bästa favorit-lekplats! Pappa gungade med mig... men han är nog egentligen för gammal för den gungan tror jag. Han har ju lätt lika roligt som mig! :-D



Mamma och Lilly var på bvc idag där de mätte och vägde henne... ja, Lilly alltså. Mammas vikt är det väl ingen som bryr sig om? Lilly hade gått upp 270 gram och väger nu 4290 g och är 53,5 cm lång. Mamma kallar henne sin lilla tjockamolla. Pappa tyckte det var ett taskigt smeknamn men mamma kallades tydligen för det när hon var liten så hon hävdar att det är kärleksfullt.

Nu för tiden brukar jag busa i min matstol när jag äter vilket innebär att jag sonika ställer mig upp i stolen. Och bara om di gamle ber mig snällt så kan jag tänka mig att sätta mig ner igen, ibland. Eller om de slänger fram nått schysst erbjudande:


Tjockamollan i sin pyjamas

1 kommentar:

Anna och Ronja sa...

Vilken sötnos Lilly är!! Och vilken buse Clara blivit:-)