måndag 12 oktober 2009

Mys med mamma

Idag var det mys-måndag, då är jag hemma med mamma och Lilly hela dagen. Idag fick jag rita samtidigt som jag åt frukost och då ville jag ha på mig min favorit-hatt, och det fick jag :-D



Sen gick vi en jätte lång runda och stannade på alla lekplatser så att jag fick leka av mig riktigt. På den sista lekplatsen dök det upp en massa 6-åringar och alla flickor flockades runt mig. De tyckte jag var SÅ söt och vi busade massor tillsammans. När vi skulle gå hem vinkade jag hejdå till alla och sa högt och tydligt: Bye bye! Alla häpnade att jag kunde engelska, och en flicka sa att jag nog måste ha en engelsk pappa eftersom min mamma ju pratade svenska. Mamma och pappa tycker att de hört mig säga bye bye innan men alltid trott att de hört fel, men nej då. Jag kan minsann säga det och jag vet vad det betyder. Ikväll kom de på att jag måste ha lärt mig det av Teletubbies, för där säger ju alla barnen bye bye.

I eftermiddags kom Albins mamma Marie och mammas kompis Kristina på besök. De hade med sig massor med presenter till både mig och Lilly :-D Tusen tack för den fina jackan och katten jag fick av er!

3 kommentarer:

Sixten & Majken sa...

Hahahaha... tokalotta som sitter med regnmössan inne! Så gulligt att hon snappat upp bye bye! Hoppas vi lyckas träffas snart, KRAM

Anna och Ronja sa...

Jag la mig dubbel av skratt när jag såg dig sitta där med mössan på inomhus, men så söt du är i den Clara. Imponerande att du kan säga bye bye. Duktig tös!!

Tokiga jag sa...

HAHAHAHA hon liknar lotta på bråkmakargatan när hon är sin regnhatt på sig