söndag 28 augusti 2011

Simskola och återfunnen mamma

Ja nu är nu våran mamma tillbaka efter att ha varit ute och rest måndag till torsdag. Jag, syrran och pappa har fått sällskap av farmor och vi har haft riktigt kul! Mest syrran som saknat mamma faktiskt, och då mest på nätterna. Verkar faktiskt inte alls som om mamma jobbat hårt, eftersom hon hunnit med både koncert i Amsterdam och ett par trevliga middagar. Fast hon verkar ändå ha saknat oss lite i alla fall!

I lördags kom Ida hit och lekte vid lunch medans våra små-syrror sussade middag. Det kom en fika-inbjudan med henne, så klockan 14:30 tömdes huset och vi alla gick två hus bort till nybakad chokladkaka. MUMS! Pga dålig väder hade ingen av oss barn vistats mer än 1 min utomhus så efter fikan cyklade vi alla ut till lekplatsen, förutom Maja då som kastade lystna blickar på syrrans permobil från sin vagn. Vid ett tillfälle när syrran lämnat den obevakad hoppade Maja helt fränt in i den och skrattade lyckligt. Efter lite knorrande satte sig Lilly i Majas vagn och så gick färden hem sista biten. Säkert en hel del vuxna som vi mötte på vägen som tyckte att mamma tog lite väl stort säkerhetsansvar för Lilly som satt med hjälm i vagnen. Och nej, det är inte mamma som tvingar henne att ha hjälm på sin permobil heller, det är syrran som VÄGRAR 'cykla' utan.

Ett skönt gäng!


Jag och syrran kom i lördags förmiddag att pappas garderob är rätt ball. Den blir ju helt mörk när man stänger dörren så vi roade oss en L.Å.N.G stund där inne. Ett tag satt vi med pannlampor och roade oss kalasfint.



Och idag var det då premiär för simskolan. Alla vuxna skulle sitta på bänken och bara titta på, men mamma fick ju hoppa i för att kunna teckna med mig så att jag skulle ha en chans att förstå vad vi skulle göra. Kombinationen med att det var ett väldigt snabbt tempo och att jag var måttligt intresserad av att glo på mamma resulterade i att jag väl inte hängde med på alla saker men roligt hade jag! I alla fall fram tills dess att jag svalde halva poolen och blev tokledsen. Vatten sprutade ut ur både näsa och mun och mamma var övertygad om att jag kastat in handuken. Fast jag satt bara en liten stund i mammmas knä, för sen ville jag vara med och leka igen :-)

3 kommentarer:

Hannes & Linn sa...

Verkar som ni haft en bra helg med en massa roliga aktiviteter:) Vad duktiga ni är på att cykla! Kram Hannes

Jenny, Henrik, Olivia sa...

Härligt att mamma är hemma igen! Tror hon längtade mycket efter er när hon var borta, mammor brukar ju liksom göra det. Mesiga rackare det där :-) Garderober är toppen. Här kallas garderoben i hallen för snickerboa. Barnen älskar att gömma sig i den, fniss.

Sixten & Majken sa...

Hahaha,undra just vad Lilly hittade på, var det solosäng?
NU måste vi ses snart *abstinens*