söndag 7 augusti 2011

Ho ho!?

E det nån kvar här inne??

Den här veckan har vi varit på Barnplantornas sommarläger. Där samlas massa familjer från hela sverige, umgås, leker och går på föreläsningar. Det fanns två stora lekrum fyllda med leksaker, ett filmrum och ute fanns studsmattor, leksakshästar och massor med annat roligt

Så varje morgon har mamma och pappa åkt iväg, vissa dagar har jag följt med och nån dag har Lilly och farmor också hängt på. För oss är det ju väldigt nimt för vi bor i närheten av lägret så vi har valt att bo hemma.

Många bra föreläsningar för mamma och pappa, detta året var det med inriktning på skolan. Dvs vad de behöver tänka på för att jag ska få de bästa förutsättningarna med min hörselskada i skolan. Även mycket intressant ny forskning presenterades, och resultaten var väldigt positiva :-)

Här leker jag och mamma affär.




Lite bak har vi så klart hunnit med, denna gången passade vi på att bjuda in Ida när småsyrrorna sussade middag. Här skalar vi morötter som ska ner i nötkakan.


Och är man inne och busar hos Ida så ska man ju så klart mina och syrrans tassar vara lika fina som Ida och hennes mamma. Fast idag kom syrran bort till mamma och sa 'ta bort färgen'... så piffigt tyckte hon att det var.


Lekstugan (huset?) har det även hunnits byggas på, nu är 3 av 4 fönster på plats.


Jag och syrran tar varje chans att klä ut oss, och ett plagg som är tänkt för en sak kan i ett nafs förvandlas till en... hjälm eller ett par brillor.

Inga kommentarer: