söndag 21 augusti 2011

Sista sommardagarna??

Tänka sig att det kom lite solsken till trots allt, det hade vi knappats kunnat hoppats på.

I lördags jobbade pappa och farfar i vanlig ordning på syrrans och mitt hus, så vi hade mamma för oss själva. Vi njöt faktiskt alla tre att bara ta det lungt, men höjdpunkten var väl ändå när farfar kom med lördagsgodis från farmor klockan 08:15. Fast han var mycket förståndig och först frågade mamma om vi käkat frulle och det hade vi ju minsann så då var det grönt ljus.



På eftermiddagen tog vi oss girls på en långpromenad och betade av 4 lekplatser och Hemköp som så klart inkluderade ett glassköp.

Här pausar vi efter att ha klättrat som små apor.


Idag (söndag) tog pappa helg och även idag har ju vädret varit riktigt kanon. I eftermiddags tog jag och syrran våra bikes och trampade bort till rosa kiosken och handlade glass. Mamma och pappa fick hänga på, mest för att nån skulle putta på syrran. Annars hade faktiskt klarat oss helt själva.
Premiär för TipTop, helt ok enligt syrran.


Själv utbröt jag ett WOW när jag insåg att det var massa choklad i den. Helt otippat tyckte jag...


Dockor har blivit mer och mer intressant här hemma, jag uppvisar här min hemma-gjorda BabyBjörn som är gjord av mitt skärp.


Och då skulle så klart copycaten Lilly oxå ha en BabyBjörn, nakenfisen kastade sig in under trappan så att bara lilla rumpan stack ut och rotade febrilt tills hon hittade något, i nästa sekund kom hon fräsandes runt hörnan så här.

Inga kommentarer: