måndag 15 augusti 2011

Första dagen avklarad

Ja, det här med att börja förskolan och jobbet igen efter 5 veckors slappande visade sig vara... lättare än man kunde tro. Lilly vaknade vid 05:50, dvs 10 min innan mammas väckarklocka ringde, och morsan upptäckte till sin stora förvåning att både hon och syrran var pigga som två lärkor. Jag lullade upp vid 06:45 av mig själv och även jag på gott humör, tandborstning och morgonbestyr har väl aldrig gått så lätt.

Mamma var helt övertygad om att allt skulle raseras med dunder och brak så fort vi kom in på dagis, men jag sladdade runt hörnan så fort jag fått av mig skorna i min iver att träffa polarna och syrran tog nöjd Annikas hand och vinkade av morsan.

Till och med ikväll har vi varit på topphumör... mamma är MYCKET förvånad och väldans suspekt. Vad kan det här bero på??? Kan det ha varit så att vi helt enkelt varit... uttråkade här hemma den senaste tiden??

1 kommentar:

Hannes & Linn sa...

Vad skönt att det gick så bra för er! Visst var det kul att träffa alla kompisar och fröknar på nytt:)

Kram Hannes