onsdag 16 september 2009

Trädgårdsarbete

När jag och pappa kom hem från dagis var mamma helt speedad. Vi skulle ut i trädgården för trädgårdsarbete. Sagt och gjort, jag och pappa klippte gräset. Vi började med att jag visade honom vilken väg vi skulle köra, och sen plockade jag fram min egen klippare så han inte behöde slita själv. Sen hjälpte jag mamma med att samla ihop alla pinnar och gamla blommor som hon klippte ner. Efter ett hårt jobb gick jag och mamma ut på en promenad och vid en av lekplatserna fanns det 3 flickor med 2 sköldpaddor... spännande men oxå lite läskigt. De frågade om jag ville klappa dem men det ville jag minsann INTE! Får väl finnas gränser för hur mycket tokigheter som får ske under en dag liksom...

1 kommentar:

Sixten & Majken sa...

Ja, någon jäkla broms får det ju vara!
Din lillasyster är ju till och med segare än vad min var...