onsdag 21 september 2011

Lilly 2 år!!

Hipp Hipp Hurra, idag är det Lillys födelsedag!!

Det har pratats mycket om att Lilly snart fyller år, och idag var det ÄNTLIGEN dags. Efter frulle så samlade vi ihop oss och sjöng och delade ut presenter. Jag fick äntligen ge Lilly den lilla börs som jag köpt till henne. Jag sa redan i somras att jag ville köpa en sådan inför Lillys födelsedag (hon snor ju min hela tiden!) och jag stod fast vid det i veckan, så det var bara för mamma att ta mig till Väla så att jag fick välja ut en själv.

Syrran var helnöjd med att det var hennes dag idag, fast hon hävdade å det bestämdaste att hon fyllde tre *himlar med ögonen*.

På dagis blev hon också firad och fick såpbubblor i present. Detta skulle så klart testas så fort mamma kom och hämtade oss, men hon stod snällt och väntade... ett lite tag i alla fall.

När vi satt och käkade ringde plötsligt telefonen, det var hela familjen Ekelund som sjöng 'Vi grattulerar' för Lilly, häftigt! :-) och efter middagen blev det tårtkalas så klart.

Precis innan Lilly skulle lägga sig kom mamma på att det fanns ju två presenter kvar som hon skulle ha fått när vi åt tårta, så det var bara att dra fram dem oxå. En var från Hannes, och ja... ni ser ju av filmen så glad syrran blev. Tack!!

Tack för alla som ringt, skickat sms och grattat på fejjan. Men vet ni vad det allra bästa är med syrrans födelsedag? Att den äntligen är över, och att det är JAG som fyller år nästa gång. I LIKE! :-D



Och lite statusrapport vad gäller Lillys nya säng; Det går kanonfint! Lite knorr i 10 sek är det varje kväll, men sen snurrar hon in sig i sitt täcke och somnar gott. Andra kvällen gick hon minsann bort själv till mammas och pappas sovrum och kröp upp i sängen men alla andra kvällar har hon somnat om i sin egen säng. Stora tjejen!! Ingen spjälsäng, mamma sörjer inte.

1 kommentar:

Hannes & Linn sa...

Vilken fin födelsedag! Kul att presenten var lyckad:)

Idag är det min tur och jag vill här passa på att tacka för min fina present som jag fick öppna innan jag gick till dagis idag!

Kram Hannes