söndag 4 september 2011

Byns dag och Ida-häng

I helgen var vi ute och firade byns dag. Kl 11 öppnade loppisen och vi sladdade in exakt på klockslaget. Vi hann fynda ett helt nytt Bamse Lotto (fortfarande inplastat) för 10 kr och sen ett stort pussel och ett gäng partyhattar med fotbollar på (sistnämnda skulle jag prompt köpa). Vi kom bort och fick vars ett ballong-djur innan resten av barnen hunnit upptäcka den tanten, och sen var det raka vägen ut till Sputnik för varsin ridtur. Nu började magarna kurra så det blev grillad hamburgare och ni kan tro att vi tryckte i oss. Medans vi satt där och käkade kom Sixten, Majken och deras mamma och pappa, och sen Filippa, Fanny och deras mamma, till och med Agnes och hennes pappa dök upp. Det blev en riktig mammagruppsträff vid grillen :-)
Vi drog vidare hem på storfika hos oss.


Strax efter att sista gästen lämnat knackade det på dörren. Där stod Ida och hennes mamma och undrade om vi ville ta en runda till lekplatsen. Bajsar björnen i skogen? Klart vi hängde på. Det ena ledde till det andra och plötsligt käkade vi fyra tjejer makaronen och köttbullar hemma hos oss medans föräldrarna drack lite bolibompavin.

Och imorse vid 10 knackade Ida och Sandra på dörren igen, ville vi möjligtvis hänga på till djurparken i Landskrona? Bär påven hatt? Klart vi tjejer ville! Pappa drog till farmor och farfar för att hjälpa med med inköp av ny TV.
Det blev inte mycket titt på djuren faktiskt, vi roade oss friskt på lekplatsen. Här är lillsyrrorna och kör tåg.


Vi STORA tjejer red häst istället.


Lunch på McDonalds och sen följde Ida med hem till oss för bakning av äppelpaj och Bamse Lotto. Mamma tyckte det var helt underbart att jag och Ida satt och spelade bara vi två i över en kvart. Inte för att skryta eller så va... men jag vann! ;-)


Pappa han fortstätter att jobba hårt på mitt och syrrans hus. Nu har vi fått vårt eget trädäck också minsann vilket gjorde Lilly överlycklig. För nu äntligen kunde även hon nå upp och öppna och stänga dörren. En aktivitet hon underhöll sig med stora delar av eftermiddagen igår.
Innan Filippa gick hem med sin mamma igår så gick hon bort till pappa och frågade: När du är färdig här, kan du komma hem och bygga ett grönt och rosa hus till mig??? Jaha du... nu börjar beställningarna rulla in...



Och så är då andra passet av simskolan avklarad. Idag gick det riktigt bra men jag är fortfarande lite försiktig med att doppa huvudet. Vi gick bort till Linus och Sofia innan det hela började, och så berättade det för oss om allt som skulle hända idag. Gjorde det lite enklare för mig och morsan att hänga med i svängarna, så den taktiken kör vi även nästa gång.

1 kommentar:

Vendela sa...

Hejsan,
det ser ut som ett riktigt fint trädäck! Perfekt för en lekstuga!

På Byggla.se kan man lägga upp sina byggprojekt, få feedback samt inspiration. 

Det skulle vara väldigt roligt om du kan visa hur du förändrar ditt hus. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot.
Du kan antingen gå direkt till http://byggla.se/projekt/skapa-projekt/ eller så mailar du mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendela