måndag 10 oktober 2011

Mammafritt

Japp, det har vi minsann haft i en hel vecka här hemma. Hon förklarade förra lördagen att hon skulle ut och flyga, men att hon skulle vara hemma tills nästa godis-lördag. Hon lovade att hon skulle ha med lördagsgodis hem då, och med det löftet vinkade vi glatt iväg henne. Jag hann dock innan hon gick ut lägga en beställning på 'en stor klänning'.

Hon ringde varje morgon ifrån Singapore, lagom tills dess att jag satt och tuggade min macka. Ibland fick hon helt enkelt nöja sig med att jag satt och tuggade i luren och ibland var det full rulle när hon ringde. Pappa har skött markservicen här hemma själv hela veckan och det har gått kanonfint.

Så här såg det ut första dagen efter kontoret då hon tog sig ner till stranden för att doppa tårna i vattnet.


Grabbarna på kontoret har tagit ut henne på lunch till ställen som hon absolut aldrig vågat äta på själv, men allt har tydligen varit kanongott!


Utsikten ifrån Marina Bay Sands.


Och en Singapore Sling slurpade hon minsann i sig glatt på Raffles också.


Givetvis har hon saknat oss väldigt mycket, men hon vill tillägga att hon haft en riktigt härlig vecka med massor av roligt jobb och träffat massor med roliga männsikor. Det finns tydligen en viss risk/chans att det blir fler resor dit, kanske hon kan ta med sig pappa dit nån gång...

I lördags morse hämtade vi henne med bilen vid tågstationen. När hon öppnade bildörren och pussade mig sa jag: Jag älskar dig SÅ mycket mamma!
När hon öppnade syrrans dörr sa syrran: Det är godis-lördag; Har du godis till mig?

Och visst hade hon både godis OCH stora klänningar till oss:


Att leka prinsessor har vi ju gjort länge nu, men med våra nya stora klänningar så har vi lagt in en högre växel. Det snurras och dansas som aldrig förr här hemma.

2 kommentarer:

Hannes & Linn sa...

Ser ut som er mamma haft en kanon vecka, trots att hon var tvungen att vara borta från er så länge. Ni ser Jakobsons ut i era stora klänningar!

Kram Hannes och Linn

Hannes & Linn sa...

Tja, mammas Iphone stavar lite som den vill ser jag... Den menade att ni ser kanon fina ut i era stora klänningar!