söndag 23 oktober 2011

Modern och omtänksam

I veckan när vi var på väg hem till dagis så hade vi i bilen en diskussion om årstiderna. När vi kom till vintern så berättade mamma att det ju är då som Tomten kommer. Jag förklarade direkt att jag ville skriva en lista på tomten, på pappas mobiltelefon. Ja men han tar väl emot sms som alla andra va?? När mamma frågade vad jag hade tänkt att skriva på den där listan så svarade jag direkt, ett DS till Lilly. DET tyckte mamma var väldigt omtänksamt, att det första jag önskade mig var något till syrran. Sån e jag liksom...

Helgen har varit lugn, pappa åkte iväg tidigt i lördags på herrklubb och kom hem först när vi tjejer sussade gott. Farmor och farfar kom hit och lekte med mig och syrran så mamma drog till Väla för en shoppingtur. Hon kom hem utan nya kläder, men en helt ny hårfärg (vi saknar varken det gråa håret eller den fula utväxten). Sån e hon...

Syrran och mamma börjar ju ha som tradition att göra ngt smaskigt till frulle på helgen, här står de och rör ihop amerikanska plättar med choklad. De hade en försvinnande åtgång!


Simskolan rullar på,jag plaskar på för fullt och tycker det är jätte kul. Jag är ju huvudet kortare än alla andra men jag och mamma tar det i mitt tempo. Jag doppar utan problem huvudet under vattnet när läraren säger till, men jag hade verkligen ingen lust alls att sätta mig på bottnen av bassängen idag. Vad är det för tokig idé liksom?? Mamma säger att det är lugnt, den dagen kommer när jag vill sätta mig på botten av bassängen men det är inte alls viktigt att det händer nu. Då kramadee jag om henne och gav henne en stor puss. Ja, vi tar det i MITT tempo. Förra gången hoppade (!) från den höga bassängkanten, och tänk att DET gjorde jag med :-D

Att trycka ihop sig i små utrymmen är ju alltid spännande.


Här sitter vi i vårt flygplan, så det så.

2 kommentarer:

Hannes & Linn sa...

vad duktig du är i köket Lilly och vilken snäll syster du har sen som önskar julklappar till dig!
Mamma hälsar att hon tyckte er mamma blev väldigt fin i håret!

Kramar från Hannes och Linn

Anna och Ronja sa...

Inte konstigt ni är så söta båda två när ni har en sån söt mamma:-)

Duktig du är på simskolan Clara! Mycket imponerad.