söndag 16 oktober 2011

Halvårskoll

I veckan var jag och mamma på Lunds universitetssjukhus för halvårskollen.
När jag och mamma skulle anmäla att vi var där kom det fram en tjej och började prata med mamma. Hennes lilla flicka hade tydligen fått likadana öron som mig för bara någon vecka sedan (operationen) och hon kände igen mig och mamma ifrån en film som hon hade blivit visade :-) Hon undrade om hon möjligen kunde få prata lite mer med mamma och det fick hon ju så klart!! Utöver telefonnumret så fick hon fick även länken till bloggen här, så om du ser detta tycker vi absolut att du ska höra av dig :-)

Vi började med att träffa den nya logopeden Emma och det gick hur fint som helst. Hon började med ett test för att se mitt ordförråd. Efter en lång stund fick hon ge upp, då hade vi hållt på hur länge som helst och myrorna hade tagit över mina brallor. Tydligen skulle man sluta vid 8 fel, men vi fick ge upp efter 7 fel och då var jag tydligen i det läge där man började vid 8 års-ålder. Logopeden verkade väldigt nöjd (överraskad?) av mitt ordförråd.

Sen spelade vi fiskspelet och jag vann!! YES! (nytt ord som Emma lärde mig).


Sen blev det en tur till ingengören Marie och audiologen Margareta och där satt vi över en timme. Fick massor med saker utbytta men jag var så upptagen att leka att jag knappt ens la märke till det.


Då mamma varit ute och rest igen i veckan så lät hon pappa få sovmorgon, det kunde han behöva! Vi var ute ur huset redan kl 09 i lördags morse, vilket kanonväder!


På eftermiddagen körde vi hem till mormor och morfar för att hjälpa morfar att installera upp hans nya dator. Vi tjejer drog så klart ut till lekplatsen det första vi gjorde. På kvällen blev det riktigt lördagsmys med middag, glass, popcorn och godis. Tack för en jätte mysig kväll! Jag ser framemot den där pyjamas-festen med Kajsa-kusin!!

1 kommentar:

Hannes & Linn sa...

Ser ut som ni haft en kanon vecka i det fina vädret. Kul att det går så bra för dig Clara!
Hoppas det inte dröjer alltför länge innan mamma och pappa får för sig att åka söderut (ser dock lite mörkt ut i nuläget på den fronten), så vi kan träffas.

Kram Hannes & Linn