onsdag 26 oktober 2011

Gå ut!

Att syrran gillar sin nya säng, det är ju ingen hemlighet. Från dag 1 så fungerar nattningen klockrent. Nattningsproceduren ser ut på följande vis:
Syrran väljer ut 3 sagor, hon och mamma bäddar ner sig med böckerna. Långdragna diskussioner om vem av dem som ska läsa vilken bok (syrran vill läsa ALLA).
Efter sagorna släcker Lilly (mycket viktigt!) lampan, lägger sig tillrätta och drar upp tröjan så att mamma kan rita på hennes mage. Sen ska syrran välja vilka tre teckningar mamma ska rita. Pappa brukar bli avritad minst en gång, sen kan det vara allt från cykel till napp och till madrass.
Därefter ska det sjungas blinka lilla stjärna, sen utdelas det nattpussar till höger och vänster innan mamma säger natti natti och går ur.

Den här rutinen har följts slaviskt, fram tills i förrgår. Mamma påbörjade Blinka Lilla Stjärna när Lilly abröt henne med; - Mamma, GÅ UT! vilket så klart en väldigt snopen mamma gjorde.
Och konsekvent skulle det minsann vara, för även igår utbröt syrran: GÅ UT!

Utvisad från nattningen... det där är riktigt hårt för en mamma.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan,

Jag undrar om det finns möjlighet att kunna få maila till dig.

Vi har haft lite kontakt via familjeliv där du har varit snäll och svarat på frågor omkring CI.

Vi har nu kommit längre i CI utredningen och jag undrar om jag skulle kunna få fråga dig ytterligare några saker.

Hälsningar från Åsa

Anonym sa...

Hej Åsa,

Absolut. Skicka mig här ditt id på familjeliv så kan jag skicka meddelande med min email-adress. Eller så skicka meddelande på familjeliv.

Hälsningar,
Hanna