måndag 26 december 2011

God Jul!

Jag och syrran hade inte riktigt koll på vad det egentligen var för dag när vi vaknade i lördags så vi tog det lungt och käkade frulle där uppe till TVn. Tillsist tröttnade mamma och pappa och försökte locka ner oss till granen men de fick tjata rejält innan vi masade oss ner. Men sen blev det far på oss kan ni tro! Tänk att tomten varit här på natten :-O



Först när mamma mutade oss med godis kunde vi tänka oss att vara samarbetsvilliga vid fotograferingen...


Vid 14:30 körde vi hem till farmor och farfar och faster Yvonne kom också dit. Vi hade det jätte roligt. Vi var inte hemma förren vid 23-tiden och själv var jag och pappa uppe till midnatt (bådar gott inför nyår tycker pappa).

Tydligen så ska man sätta sig och titta på Kalle Anka prick kl 15:00. Varför undrar ju vi som kan se det precis när vi vill där hemma liksom...



Titta så fin vår farmor är:


I torsdags kräkte Lilly ner hela sig och sin säng stackarn. Hon var inte alls ledsen förren hon insåg att snuttisen låg mitt i allt, då jäklar gick sirenen som aldrig förr. Vi andra trodde ju att det skulle bli en mörk julafton, men vi hade klarat oss fint, vilken tur! Men i söndags var det jag som vaknade vid 10 och inte alls mådde bra och strax därefter var det min tur att kräkas. Mammas tur var det bara några timmar senare och hon höll på hela natten. Nu sneglar vi alla på pappa och undrar när han egentligen ska åka på det, men han verkar hur pigg som helst. Vi håller tummarna. Det hade ju varit kul om vi kunde hitta på något roligt den här semestern...

3 kommentarer:

Hannes & Linn sa...

Usch, vad trist att höra:(

Skönt att ni klarade själva julafton så ni orkade leka med alla era paket!

Kul att höra av er här igen, särskilt i dessa bråda tider!

Kram Hannes & Linn

Kristina sa...

Så fina ni är i era röda klänningar! Tur att ni var friska på julafton i allafall.
Farmor sen, tänk om man själv kunde få se ut så där när/om man blir farmor någon gång :-)

Fia sa...

Hej!

Jag hittade din blogg av en slump när jag surfade på nätet. Vi håller på med en CI utredning och jag undrar om jag kunde få din mejl adress för att ställa lite frågor?

Mvh Fia
fiagoth@hotmail.com